تالارهاي گفتمان انجمن بانیان جوان

نسخه کامل: جوانان هدف تبلیغات تلویزیونی مشروبات الکلی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
تحقیقاتی که توسط محققان مرکز بازاریابی مشروبات الکلی و جوانان دانشگاه جان هاپکینز و همچنین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها انجام گرفته و نتایج آن در گزارش هفتگی مرکز مورد اشاره چاپ شد، نشان می دهد که درصد تبلیغات الکلی که جوانان را خطاب قرار می دهد از استنداردهایی که بصورت داوطلبانه برای صنعت ساخت و تبلیغ مشروبات الکلی وضع شده و رعایت می شوند فراتر رفته است. بیشترین میزان افزایش در هیوستون (31.5 درصد)، لس آنجلس (30 درصد)، دالاس (29.7 درصد)، آتلانتا (27.6 درصد) و شیکاگو (27.5 درصد) دیده می شود.
دکتر تام فریدن، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها می گوید: مشروبخواری در سنین نوجوانی برای آنان، خانواده و جامعه مضر می باشد. اگر نوجوانان را در معرض تبلیغات مشروبات الکلی قرار بدهیم زحمات والدین برای تربیت و بزرگ کردن فرزندانی سالم به هدر می رود.
الکل، رایج ترین ماده اعتیادآوری است که از سوی نوجوانان مصرف می شود و در عین حال عامل حدود 4 هزار و 700 مورد از مرگ و میرها نزد نوجوانان آمریکایی می باشد. حداقل چهارده مورد مطالعات و تحقیقات طولانی مدتی که در این زمینه انجام گرفته نشان می دهد که قرار گرفتن نوجوانان در معرض تبلیغات مشروبات الکلی، باعث تشویق آنها به مصرف مشروبات الکلی و افراط در آن می شود که به نوبه خود معضلات بسیاری مانند سوانح رانندگی، خشونت، رفتارهای پرخطر جنسی و بارداری های ناخواسته را سبب می شود.
مطابق با استاندارد داوطلبانه ای که از سال 2003 به این سو توسط سازندگان مشروبات الکلی وضع شده، قرار است هیچگونه تبلیغات مشروبات الکلی در حین پخش برنامه های تلویزیونی که بیش از 30 درصد مخاطبانش را نوجوانان و جوانان زیر 21 سال تشکیل می دهند، نمایش داده نشوند. با این حال محققان معتقدند که کنترل بیشتری بایستی از سوی سازندگان و تبلیغ کنندگان مشروبات الکلی اعمال شود چرا که تاثیر مثبتی که عدم تبلیغ اینگونه محصولات برای مخاطب نوجوان بر روی سلامت عمومی جامعه می گذارد، قابل توجه و چشمگیر می باشد.
لینک مرجع